Proovisime rektoriga, kuidas on sõita keskkonnasõbraliku vesinikuautoga, mille väljalaske torust veeauru tuleb! Muidugi küsisime ka, kuidas TalTechis röhepööre käib ning kas tudengid ka selles kaasa aidata saavad? Tuleb välja, et rohepöörde elluviimiseks ülikoolis tuleb sisendit koguda ja arvamust küsida paljudelt erinevatelt valdkonna esindajatelt. Peame vastama küsimustele, kuhu me üldse tahame jõuda ja mida teha? Viimaseks arvab rektor, et vesinik kogub kindlasti energeetikas tulevastel aastatel rohkem tähelepanu ning loodetavasti on varsti ka Eestis näha rohkem vesinikutanklaid.
Toyota tõi uudistamiseks enda baltikumis ainulaadse vesinikuauto Toyota Mirai. Auto mahutab 5kg vesinikku ning on sõidu ulatusega ligi 650 km – optimaalsetel tingimustel on saavutatud rekord isegi 1000 km. Auto on keskkonna sõbralik ning eritab ainult veeauru. Vaata kui laheda autoga on tegemist kõrval olevast videost!
Paneel arutelus mõtisklevad oluliste küsimuste üle kuus eksperti. Osalejad on aktiivsed vesiniku valdkonnas ning omavad head ülevaadet selle erinevatest osadest ja väljakutsetest – nagu näiteks teadustöö arendamine, vesiniku rakendusvaldkonnad ja poliitilise raamistiku välja töötamine. Miks teadlastele meeldib vesinik? Milleks läheb vesiniku tarvis sadamates? Kuula nende ja teistegi huvitavate teemade kohta arutelust.
Arutelus mõtisklevad viie erakonna noorpoliitikud rohepöörde ning vesiniku rolli üle. Millisena näevad noorpoliitikud rohepööret? Missugusel kujul peaks olema vesinik sisse kirjutatud kliimaleppesse? Miks ei ole Eestis veel vesinikutankla võimekust, kui teistes piirkondades juba on?