ENG

6. oktoobril toimus TalTechi peahoone ees vesinikubussi esitlus

Vesinik on üks potensiaalikas ning teatud juhtudel ainuke mõistlik viis süsiniku heitest vabanemiseks. Ühistransport on suurt energia kogust nõudev valdkond ning selle süsiniku heitest vabastamiseks ning jätkusuutlikuks tegemiseks on üks hea lahendus – vesinik. Selleks oli võimalik ka vesinikubussiga tutvuda. Buss teenindas paar päeva Tallinnas 16.-ndat liini ning nädala viimasel päeval oli ka Tallinna Tehnika ülikooli perel võimalik bussiga lähemalt tutvuda. 

Tudengid tunnevad huvi puhta tehnoloogia vastu ning soovivad seda ka linnapildis näha

Peahoone ees toimunud vesinikubussi esitlusel käis mitu korda läbi küsimus – miks ei ole sellist lahendust juba varem kasutusele võetud? Tudengid mõistavad, et tehnoloogia on kallis, kuid jätkusuutlikkus ning keskkond meie ümber on kõige tähtsamad. Kahjuks pole seni sellise tehnolooga kasutusele võtmine võimalik olnud seetõttu, et Eestis ei toodeta veel vesinikku. Õnneks saab see probleem järgmise aasta lõpuks lahenduse, mil valmib Utilitase poolt rajatav vesinikutankla. 

Linnavõrgud nõuavad puhtamat, ohutumat ja majanduslikult jätkusuutlikumat ühistransporti.

H2.City Gold on uus Caetano elektribuss, mis töötab vesinikul. Sellel lahendusel on suur keskkonnaalast kasu, liikudes süsinikuvaba ühiskonna poole. Lisaks aitab vesiniku pealt töötav buss oma madala müratasemega kaasa rahulike ja meeldivamate linnade loomisele! H2.City Gold paistab silma pikema sõiduulatuse, mahutavuse, mugavuse, ohutuse ja lihtsa kasutamise poolest.

Pikk sõiduulatus - kuni 400 km

Vesinikubuss pakub töötamisel suuremat paindlikkust, kuna pikkade reiside ajal pole enam vaja laadimiseks peatuda. Lisaks on sellel diisel- või hübriidbussidega võrreldes suur eelis, kuna sellel ei teki kahjulikke heitgaase.

Mugavus ja ligipääsetavus

Vesinikubuss pakub paremat mugavust ja ligipääsetavust. Akud, vesinikuballoonid ja kütuseelemendid asuvad katusel, et optimeerida siseruumi ja muuta see laiemaks. Seega võib H2.City Gold olla erineva sisekujundusega, pakkudes suuremat reisijate mahtu kui tavapärane buss.

Ohutus ja disain

Vesinikutehnoloogiate uudsuse tõttu on eriti vajalik tähelepanu pöörata ohutusele ja hooldustöödele. Standartsetele ohutusnõutele lisaks on bussil ka vesiniku tuvastamise andurid ja kokkupõrkeandurid, mis lekke või õnnetuse korral katkestavad koheselt vesiniku pealevoolu. Hooldusjuurdepääsud on strateegiliselt paigutatud, et tagada lihtne juurdepääs põhikomponentidele. Kuna vesinik on väga kerge ja mittenähtav osake, on oluline pakkuda hooldusmeeskondadele lihtsaid tööriistu. Seetõttu on kasutatud värvimuutvat teipi, mille abil on võimalik visuaalselt kontrollida võimalikke lekkeid, vähendades ülevaatuste ja hoolduste aega.